vrijdag 19 september 2014

Het uitzicht van de Dar La Bague de Kenza in Fes

Onze B&B of Chambres d’Hotes was aan het einde van een doodlopende steeg. Het was oud, maar grondig vernieuwd. De decoraties waren zoals overal uitbundig barok, maar redelijk ingetogen. Het rees verschillende verdiepingen op tot het dak dat uit twee verdiepingen bestond. In tegenstelling tot de andere Dars op deze reis was dit dak een belangrijk onderdeel van de B&B. Er waren verschillende goed onderhouden zitjes en eethoeken allen beschermd tegen de zon door tentdaken. Het bleek dat we nog redelijk hoog tegen de heuvel opzaten. Daardoor hadden we een fenomenaal uitzicht over de oude stad. De Medina van Fes ligt schrijlings over de rivier die meteen het laagste punt vormt. Het was een wirwar van buurten die om mij heen het landschap bepaalden met als enige focuspunten de typisch Marokkaanse minaretten van honderden moskeeën. Ik nestelde me in één van de zitjes op het dak en begon dapper aan een tekening van het uitzicht. Maar al snel verloor ik mij in de lijnen en vlakken en raakte ik volledig de weg kwijt. Bovendien werd ik ongeduldig, want beneden wachtte mij het avontuur. (50)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten