maandag 14 april 2014

Vliegen met Royal Air Maroc

Mijn reis werd dit keer ook weer georganiseerd door Het Vliegende Nijlpaard i.s.m. Morocco Private Travel. Bert had de hotels en pensions uitgekozen en zou mij begeleiden en ik zou weer rondgereden worden door een chauffeur. De reis zou beginnen in Tanger en vandaar zouden we langs de Middellandse Zee naar Tetouan gaan en via de hele lengte van het Rifgebergte naar het oosten rijden om dan weer bij de Middellandse Zee te komen en in Beni Sidel te belanden. Vanuit Beni Sidel zou het Rifgebergte dwars overgestoken worden richting Moulay Idriss, Meknes en tenslotte Fez. Daar zou ik afscheid nemen van de chauffeur en na een verblijf van een kleine week via Casablanca terug naar Nederland vliegen. In de avond van 12 maart vlogen Bert en ik met Royal Air Maroc van Schiphol naar Tanger. Alle passagiers, behalve wij, waren Marokkaanse Nederlanders die om een of andere reden op familiebezoek gingen. We werden bij de controle onderworpen aan een volledige lichaam scan en fouillering. Dat was nieuw voor mij. Ik moest zelfs nog in een hokje achter een gordijn mijn broek laten zakken zodat ze mijn stoma konden zien. Jakkes!!! (1)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten